Home > Meestgestelde vragen
De Landelijke Energie Vergelijker werkt samen met betrouwbare A-merk energieleveranciers. Daarnaast zijn al onze adviseurs aan de telefoon gecertificeerd om advies te geven, aan zowel consumenten als bedrijven. Ze geven u duidelijkheid over de energieplannen, aanbiedingen en actuele prijzen. Met alle beschikbare informatie geven we u een advies op maat waar u nog jaren mee vooruit kunt.
Binnen een paar werkdagen ontvangt u de bevestiging vanuit de nieuwe leverancier. Hierin vindt u alle gemaakte afspraken op een rijtje. We zeggen de overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
Als u geen slimme meter heeft, kunt u via een kaart of een formulier de standen doorgeven. Zo weten we wat het gezamenlijke startpunt is en hoeveel u aan stroom verbruikt binnen een bepaalde termijn.
Bij het opstellen van een aanbod kunnen wij helaas niet zien of u een enkele of een dubbele meter in uw meterkast heeft. Het kan daarom zijn dat de adviseur in het aanbod rekening heeft gehouden met een enkele meter. Dit maakt voor de levering van stroom en gas echter niet uit, omdat de leverancier wel kan zien welke meter u heeft.
Nadat u bent overgestapt, kan het wel eens voorkomen dat u nog een nota van uw vorige leverancier ontvangt. Hier hoeft u zich absoluut geen zorgen om te maken! U betaalt namelijk nóóit dubbele kosten voor uw energie. De oude leverancier zal het eventueel teveel betaalde bedrag verrekenen op de eindnota. Heeft u hier vragen over?
Neem dan contact op met onze klantenservice op 020 555 82 18 of info@landelijkeenergievergelijker.nl.
U kunt uw energiecontract mee verhuizen naar uw nieuwe adres. Geef dit minimaal twee weken aan voor de sleuteloverdracht, zodat de leverancier nog tijd heeft om alles voor u te regelen. Geen zorgen, de leverancier laat alles naadloos in elkaar overlopen. Zo hoeft u in uw oude of nieuwe huis niet zonder stroom te zitten.
U heeft volgens het consumentenrecht 14 dagen bedenktijd, die ingaat op de dag dat u het contract afsluit. Hier kunt u op drie manieren gebruik van maken:
Meestal ontvangt u de bevestiging van aanmelding nog dezelfde dag. In bepaalde gevallen kan dit wat langer duren, dit is afhankelijk van de leverancier. Ook kan het wel eens voorkomen dat deze bij ongewenste e-mail of spam terecht komt. Kunt u de bevestiging niet vinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice op 020 555 82 18 of via info@landelijkeenergievergelijker.nl.
Landelijke Energie Vergelijker
Schipholweg 9F, 2316 XB Leiden
KvK-nummer: 69988161
© 2025 – Website ontwikkeld door Webdesign Delft.
© 2025 – Website ontwikkeld door Webdesign Delft.
Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
© Copyright 2025 – Landelijke Energie Vergelijker
Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Wij zullen binnen 24 uur contact opnemen naar aanleiding van de door u ingevoerde gegevens hieronder:
Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.