Meestgestelde vragen

Uw intermediair voor energie en zonnepanelen

Tijd om geld te besparen

De Landelijke Energie Vergelijker werkt samen met betrouwbare A-merk energieleveranciers. Daarnaast zijn al onze adviseurs aan de telefoon gecertificeerd om advies te geven, aan zowel consumenten als bedrijven. Ze geven u duidelijkheid over de energieplannen, aanbiedingen en actuele prijzen. Met alle beschikbare informatie geven we u een advies op maat waar u nog jaren mee vooruit kunt.

Landelijke Energie Vergelijker
Veelgestelde vragen
Hoe werkt overstappen?

Binnen een paar werkdagen ontvangt u de bevestiging vanuit de nieuwe leverancier. Hierin vindt u alle gemaakte afspraken op een rijtje. We zeggen de overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.

Als u geen slimme meter heeft, kunt u via een kaart of een formulier de standen doorgeven. Zo weten we wat het gezamenlijke startpunt is en hoeveel u aan stroom verbruikt binnen een bepaalde termijn.

De Nederlandse energiemarkt is een vrije markt en daarom kunt u gaan en staan waar u wilt. Uw huidige energieleverancier kan u wel een overstapboete in rekening brengen. De kosten hiervoor zullen nooit hoger zijn dan 125 euro en wordt meestal betaald door uw nieuwe leverancier. Zo stapt u snel en simpel over zonder extra kosten.
Ja, we zeggen het contract met uw oude leverancier voor u op. U hoeft daar niets voor te doen en dat scheelt tijd en energie.
De nieuwe leverancier zal uw termijnbedrag berekenen op basis van het historisch verbruik op uw adres. In de meeste gevallen is dit van de afgelopen 3 of 5 jaar. Het termijnbedrag sturen we via de mail aan u door. Bent u het niet eens met de hoogte van het bedrag? Geen probleem! U kunt deze namelijk via de online omgeving van uw leverancier met enkele muisklikken aanpassen.
Als de overstap bekend is, maakt de oude leverancier een eindafrekening voor u tot aan de einddatum. Heeft u meer betaald dan uw verbruik, dan krijgt u het teveel betaalde geld netjes terug. Dit doet de leverancier automatisch. Hier krijgt u via de e-mail een bevestiging van.

Bij het opstellen van een aanbod kunnen wij helaas niet zien of u een enkele of een dubbele meter in uw meterkast heeft. Het kan daarom zijn dat de adviseur in het aanbod rekening heeft gehouden met een enkele meter. Dit maakt voor de levering van stroom en gas echter niet uit, omdat de leverancier wel kan zien welke meter u heeft.

Als u een contract heeft afgesloten tegen een laag tarief, dan kunt u dat voor meerdere jaren laten vastleggen. Termijnen van drie en vijf jaar zijn hierbij mogelijk.
Ziet u dat het ergens anders goedkoper dan, dan bent u altijd vrij om over te stappen. Dan betaalt u wel een overstapboete, maar deze valt voor consumenten nooit hoger uit dan 125 euro.
Deze kunt u indienen bij uw huidige leverancier. Let op, dat is niet in alle gevallen. Hierover krijgt u vooraf informatie.

Nadat u bent overgestapt, kan het wel eens voorkomen dat u nog een nota van uw vorige leverancier ontvangt. Hier hoeft u zich absoluut geen zorgen om te maken! U betaalt namelijk nóóit dubbele kosten voor uw energie. De oude leverancier zal het eventueel teveel betaalde bedrag verrekenen op de eindnota. Heeft u hier vragen over?

Neem dan contact op met onze klantenservice op 020 555 82 18 of info@landelijkeenergievergelijker.nl.

U kunt uw energiecontract mee verhuizen naar uw nieuwe adres. Geef dit minimaal twee weken aan voor de sleuteloverdracht, zodat de leverancier nog tijd heeft om alles voor u te regelen. Geen zorgen, de leverancier laat alles naadloos in elkaar overlopen. Zo hoeft u in uw oude of nieuwe huis niet zonder stroom te zitten.

U heeft volgens het consumentenrecht 14 dagen bedenktijd, die ingaat op de dag dat u het contract afsluit. Hier kunt u op drie manieren gebruik van maken:

  • Door contact op te nemen met onze klantenservice (020 555 82 18 of info@landelijkeenergievergelijker).
  • Door contact op te nemen met de leverancier. De contactgegevens kunt u terugvinden in de ontvangen overeenkomst.
  • Via het door de leverancier meegezonden modelformulier van ontbinding.

Meestal ontvangt u de bevestiging van aanmelding nog dezelfde dag. In bepaalde gevallen kan dit wat langer duren, dit is afhankelijk van de leverancier. Ook kan het wel eens voorkomen dat deze bij ongewenste e-mail of spam terecht komt. Kunt u de bevestiging niet vinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice op 020 555 82 18 of via info@landelijkeenergievergelijker.nl.

Wat vinden klanten van de Landelijke Energie Vergelijker
Duidelijke uitleg
Duidelijke uitleg en niet opdringerig zoals andere bedrijven. Ik ben ook overgestapt naar een ander energie maatschappij op aanraden van de Landelijke Energie Vergelijker. Daniel heeft mij goed geholpen.
Jeroen Lubbertsen
Win-Win situatie
Precies op het juiste moment word ik gebeld door Rave van Deijk over een keuze naar een minder duur energiebedrijf Innova Energie. Een gezellig informatief gesprek leidt tot een overstap van Engie naar Innova. Rave bedankt en succes bij de Landelijke Energie Vergelijker. Dit is een typische win-win situatie !!!
B. Weber
Zeer goede voorlichting en…
Zeer goede voorlichting en voortreffelijke afhandeling. Werd vriendelijk te woord gestaan ( Daniel) Al meer dan 4 jaar goed advies van LEV mogen ontvangen, waarvoor dank.
Jeroen Hofman
Werd gebeld en ze legde precies uit…
Werd gebeld en ze legde precies uit waarom en waarvoor ze belde. In duidelijke taal. Het gaat mij serieus geld schelen. En ik word weer gebeld als het gaat veranderen
J. Nederlof
Goed geholpen met overstap
Goed geholpen met overstap. Duidelijke uitleg over openbreken vorige contract en aangaan nieuw contract. Tijd genoeg voor vragen e.d.
Andrea Steringa
Werd netjes en vriendelijk te woord…
Werd netjes en vriendelijk te woord gestaan. Aanbod werd duidelijk uitgelegd en is aantrekkelijk t.o.v. mijn huidige leverancier..
George Klink
Menu

Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

© Copyright 2025 – Landelijke Energie Vergelijker

Doe de dak scan nu

Wij zullen binnen 24 uur contact opnemen naar aanleiding van de door u ingevoerde gegevens hieronder: